شمار موارد عفونت با کرونا از 2.5 میلیون گذشت، بچه ها اسپانیا از حصر خارج شدند

به گزارش وبلاگ تور کیش، شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 2.5 میلیون نفر و شمار مرگ های ناشی از 170 هزار نفر گذشت.

شمار موارد عفونت با کرونا از 2.5 میلیون گذشت، بچه ها اسپانیا از حصر خارج شدند

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از گاردین آخرین بر اساس ارقام منتشر شده بوسیله دانشگاه جانز هاپکینز در روز سه شنبه 2 اردیبهشت نشان می دهد شمار عفونت با ویروس جدید کرونا به 2553853 مورد و شمار تلفات ناشی از این بیماری به 176323 مورد رسیده است.

- شمار تلفات ناشی از کووید-19 در بریتانیا با افزایشی 823 موردی به 17337 مورد رسید. ارقام رسمی همچنین نشان می دهند شمار مرگ ها در آسایشگاه ها در انگلستان و ویلز در طول یک هفته چهار برابر شده به 1043 مورد رسیده است.

- ایتالیا نخستین کاهش عمده در موارد عفونت ویروس کرونا در این کشور ثبت کرد. شمار موارد افرادی که در حال حاضر در این کشور دچار ویروس کرونا هستند، با کاهشی 528 نفری به 10779 مورد رسید. ایتالیا روز سه شنبه 534 مورد مرگ جدید گزارش کرد که افزایشی 80 موردی را نسبت به روز دوشنبه نشان می دهد و شمار کل مرگ های ناشی از بیماری در این کشور را به 24648 مورد می رساند.

قرنطینه عمومی در ایتالیا تا سوم ماه مه (14 اردیبهشت) ادامه دارد، اما بعضی از مشاغل از جمله کتابفروشی ها، نوشت افزار فروشی ها و فروشگاه های لباس کودک با رعایت قواعد فاصله گیری اجتماعی اجازه بازگشایی یافته اند.

- دولت مکزیک می گوید به وخیم ترین مرحله شیوع کرونا در این کشور رسیده است. هوگو لوپز-گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک گفت: ما در مرحله انتشار سریع ویروس هستیم و شمار بزرگی از موارد عفونت و بستری شدن به علت آن دارند تجمع می یابند.

یک دختر 14 سال و خواهر شش ساله اش در یک زمان استراحت بین انجام تکلیف های درسی در خانه شان در سویل اسپانیا بازی می نمایند

  • دولت اسپانیا به بچه ها اجازه خروج از خانه داد

به گزارش الجزیره 8.3 میلیون کودک اسپانیایی که از 14 مارس، بیش از یک ماه پیش در خانه هایشان محصور شده بودند، اجازه خروج از خانه یافتند. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا با توجه به نگرانی ها درباره آسیب بالقوه به سلامت بچه ها به علت خانه نشینی طولانی مدت اظهار داشت بچه ها برای مدت های محدود می توانند از خانه خارج شوند. بچه ها تا حداکثر 12 سال می توانند برای مدت 90 دقیقه به همراه یک بزرگسال به بیرون از خانه بروند. ورود به پارک ها که تعطیل هستند، همچنان ممنوع خواهد بود.

این اقدام دولت اسپانیا پس از آن انجام می ود که به نظر می رسد با توجه به گزارش مرگ های کمتر شدت همه گیری ویروس کرونا در این کشور در حال کاهش باشد.

اما اسپانیا هنوز با بیش از 200 هزار مورد عفونت ویروس کرونا در رده اول کشورهای اروپایی و پس از آمریکا در رده دوم دنیا از لحاظ شمار عفونت ها قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "شمار موارد عفونت با کرونا از 2.5 میلیون گذشت، بچه ها اسپانیا از حصر خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد عفونت با کرونا از 2.5 میلیون گذشت، بچه ها اسپانیا از حصر خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید