طبیعت گردی در مازندران زیبا

به گزارش وبلاگ تور کیش، سفر به مازندران و شهرهای آن یک موهبت عظیم برای هر توریست ایرانی و بین المللی به حساب می آید تا هم از کلی جاذبه دیدنی و منحصر به فرد بازدید کند و هم از بودن در طبیعت و هوای بی نظیر این خطه از کشورمان لذت ببرد. به همین خاطر ما بر آن شدیم تا در این مطلب از شما را با مناطق جنگلی و کوهستانی بهترین شهرهای مازندران آشنا نماییم.

طبیعت گردی در مازندران زیبا

مناطق جنگلی چالوس

جالب است بدانید بسیاری از گردشگران، چالوس را با لقب عقیق همیشه سبز ایران می شناسند و از این رو، هرساله برای سیر و سیاحت در آن برنامه ریزی می نمایند. شهر چالوس از جمله مکان های توریستی است که ارزش اقامتی چندروزه را در خود دارد. برای اجاره ویلا چالوس می توانید از سایت مکانچی یاری بگیرید. اما، مناطق جنگلی و طبیعی چالوس عبارتند از:

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت از مکان هایی است که حتما باید در اولویت های گردش در شهر چالوس قرار بگیرد. این دریاچه از عمقی بالغ بر 20 متر برخوردار بوده و دارای وسعتی نزدیک به 13 هکتار نیز هست. دریاچه ولشت در حصار مناطق جنگلی چشم نوازی واقع شده و به دلیل قرار دریافت در یکی از بهترین شهرهای مازندران و استقبال شایان گردشگران از آن در مهرماه 1388 شمسی نام آن در فهرست میراث طبیعی کشورمان ثبت شد. ناگفته نماند امکاناتی همچون قایق سواری، ماهیگیری و همچنین دوچرخه سواری در کنار این دریاچه میسر شده اند.

آبشار آکاپل

یکی دیگر از جاذبه طبیعی که پیشنهاد می کنیم در سفرتان به چالوس حتما از آن بازدید به عمل آورید، آبشار آکاپل است که درست در داخل جنگل کوهستانی کلاردشت به نام سردی چای واقع شده و از مناظر فوق العاده جذابی نیز برخوردار است.

مناطق جنگلی نوشهر

در ادامه ما به معرفی تعدادی از برترین جاذبه های شهر نوشهر برایتان خواهیم پرداخت تا مطمئن شوید که برای تماشای تمام جذابیت های این شهر مازنی حتما باید چند روزی را در اماکن اقامتی یا خانه های ویلایی آن اقامت داشته باشید. برای اجاره ویلا در نوشهر می توانید از مکانچی یاری بگیرید.

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی سنگان از وسعتی بیش از 600 هکتار برخوردار است. در فاصله مکانی حدودا 27 کیلومتری از جاده نوشهر-نور واقع شده، می توان در آن با انبوه مختلفی از گونه های گیاهی و جانوری روبرو شد. گفتنی است که این منطقه جنگلی از دو بخش تفریحاتی و محافظتی برخوردار بوده که شما گردشگران عزیز تنها می توانید در قسمت های تفرجگاهی این مکان وسیع به گشت وگذار بپردازید.

دره تنگ دار

اگر در فصل تابستان راهی نوشهر شدید، حتما از دره تنگ دار هم دیدن کنید، در کنار جهت رودخانه عبور نموده و از دل این دره قدم بزنید! دره تنگ دار یکی دیگر از برجسته ترین مناطق جنگلی و طبیعی نوشهر بحساب می آید که از آب فوق العاده سردی با توجه به اقلیم کوهستانی و همچنین شرایط آب و هوایی خود برخوردار هست.

تالاب ارواح

تالاب ارواح یا دریاچه ممرز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و طبیعی شهر نوشهر است که درست در حدفاصل 5 کیلومتری شمال روستای چلندر قرار گرفته و بیشتر به سبب تنه های بریده شده درختانی که سر از آب بیرون آورده اند، مشهور به تالاب ارواح شد. این تالاب از طولی 700 متری برخوردار هست.

دره تنگ دار

خیلی حیف است اگر در فصل تابستان راهی نوشهر شوید و از دره تنگ دار این شهر مازندرانی بازدید نکنید و در کنار جهت رودخانه عبور نموده از دل این دره قدم نزنید! دره تنگ دار یکی دیگر از برجسته ترین مناطق جنگلی و طبیعی نوشهر بحساب می آید که از آب فوق العاده سردی با توجه به اقلیم کوهستانی و همچنین شرایط آب و هوایی خود برخوردار هست.

زیبایی های رامسر

قطعا رامسر یکی از شناخته شده ترین مقصد توریستی و از بهترین شهرهای مازندران است که آن را عروس شهرهای شمالی کشورمان می دانند و با اجاره ویلا در رامسر می توان با آرامش خیال به استقبال دیدنی های بی نظیر این خطه از کشورمان رفت.

منطقه ییلاقی گرسماسر

گرسماسر به دلیل اقلیم جغرافیایی و همچنین شرایط آب و هوایی استثنایی آن که سبب ایجاد مناظر چشم نواز و دوست داشتنی فراوانی برای این منطقه ییلاقی شده است، همیشه موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. خانه های این روستا درشیب ملایم کوهستانی با سقف هایی رنگارنگ ساخته شده تا به خوبی معناگر عبارت مکانی در بالای بهشت باشند.

زیبایی های جواهرده

روستای جواهرده خود یکی از جاذبه های دیدنی متعلق به شهر رامسر است و به همین خاطر می توان ضمن تماشای آن در یکی از بهترین شهرهای مازندران، از جاذبه های جذاب دیگری همچون آبشارهای محلی، جنگل صفارود، طبیعت گردی و کوهنوردی نیز در آن لذت برد.

جنگل دالخانی

اقلیم کوهستانی و شرایط ویژه آب و هوایی در این منطقه جنگلی سبب گشته تا در اغلب روزهای سال، شاهد یک مه غلیظ در قسمت های فوقانی جنگل باشیم و در آن با کلی گونه های مختلف درختی و گیاهی متعدد روبرو شویم. جنگل دالخانی یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی و گردشگری شهر رامسر است که در ارتفاع 800 متری قرار گرفته و در حدفاصل 30 کیلومتری از بخش جنوب شرقی رامسر نیز در روستایی به همین نام؛ یعنی روستای دالخانی قرارگرفته است.

دریاچه قو

نام دریاچه قو را هم به لیست مقاصد توریستی مورد نظرتان حتما اضافه کنید! دریاچه قو درواقع یک جاذبه کاملا طبیعی است که باکمی خوش سلیقگی در قسمتی از اطراف آن، کلبه هایی چوبی را مستقر نموده اند تا شما بتوانید ضمن بازدید از مناظر چشم نواز پیرامون، با صرف یک وعده غذای خوشمزه شمالی، خاطره ای ناب را برای خودتان رقم بزنید.

منبع: همگردی

به "طبیعت گردی در مازندران زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردی در مازندران زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید