علائمی که نشان می دهد میوه ها و سبزیجات سمی هستند

به گزارش وبلاگ تور کیش، کود های شیمیایی و سموم دفع آفات باعث کاهش ویتامین C و بی طعم شدن محصول می گردد؛ بنابراین وقتی خیار یا گوجه فرنگی طعم واقعی خود را ندارد، می توان مطمئن شد که مقداری از سموم جذب آن شده است، بنابراین توصیه می گردد میوه و سبزی های بی مزه را نخوریم.

علائمی که نشان می دهد میوه ها و سبزیجات سمی هستند

امروزه اغلب محصولات کشاورزی در تمام مراحل رشد به وسیله کود ها و سموم شیمیایی تغذیه می گردد. این محصولات طعم خوب و کیفیت بالا ندارد و نیترات موجود در آن ها می تواند موجب بروز انواع سرطان های گوارشی در مصرف کنندگان گردد.

نیترات موجود در کود ها می تواند در همه انواع میوه و سبزی رسوخ کند. اما محصولاتی مثل پیاز، سیب زمینی و هویج که در دل خاک جای می گیرد، قابلیت جذب بیشتری دارد.

اغلب نفوذ ترکیبات نامطلوب کود ها در محصولاتی که در دل خاک رشد می نماید، می تواند موجب بزرگ و سنگین شدن سبزی های غده ای شده و سود بیشتری را برای کشاورز در پی داشته باشد.

این سموم می تواند در انواع میوه و سبزی که به صورت بوته ای در سطح زمین رشد می نماید و ارتفاع کمتری دارد نیز نفوذ کند. اما در مقابل میوه های درختی که ارتفاع بیشتری از زمین دارند، کمتر در معرض اثرات نامطلوب کود ها قرار دارند.

ذرات کود های شیمیایی وقتی به داخل میوه و سبزی راه پیدا می نماید، با هیچ روشی از بین نمی رود. البته توصیه می گردد برای کاهش سموم سطحی، میوه ها را قبل از مصرف با مواد ضدعفونی کننده بشوییم.

چه باید کرد؟

درشتی میوه ها در بیشتر مواقع به علت نیترات بالای موجود در آنهاست؛ بنابراین توصیه می گردد هنگام خرید از میوه های درشت صرف نظر کنیم و میوه های میانه یا کوچک با رنگ روشن را انتخاب کنیم. چرا که تیره بودن میوه، خود نشان نیترات بالای آن است.

از خرید سیب زمینی های کدر و تیره رنگ پرهیز کنیم و پیاز هایی را که بخش خروج جوانه آن ها باریک تر است، انتخاب کنیم.

کود های شیمیایی و سموم دفع آفات باعث کاهش ویتامین C و بی طعم شدن محصول می گردد؛ بنابراین وقتی خیار یا گوجه فرنگی طعم واقعی خود را ندارد، می توان مطمئن شد که مقداری از سموم جذب آن شده است، بنابراین توصیه می گردد میوه و سبزی های بی مزه را نخوریم.

از خرید سبزی های غده ای درشت مثل پیاز، سیب زمینی و هویج پرهیز نموده و بدانیم که در هر کیلوگرم سیب زمینی یا پیاز، 7 تا 8 عدد از این محصول جای گیرد.

سبزی های برگ درشت و سفت را انتخاب نکنیم و قبل از مصرف میوه و سبزی به دقت آن ها را ضدعفونی کنیم.

برترین توصیه آن است که از مصرف میوه های گلخانه ای، انباری و وارداتی پرهیز کنیم و نوع فصلی این محصولات را که اغلب در فصل مشخص خود رشد می نماید و ضمن تازه تر و پرخاصیت تر بودن، طعم و ماندگاری بیشتری داشته، استفاده کنیم.

منبع: برنا

منبع: فرارو

به "علائمی که نشان می دهد میوه ها و سبزیجات سمی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائمی که نشان می دهد میوه ها و سبزیجات سمی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید