علائم ابتلا به سویه اومیکرون چیست؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، نتایج آنالیز های اولیه در خصوص نوع جهش یافته کرونا از علائم ابتلا به سویه اومیکرون خبر می دهد.

علائم ابتلا به سویه اومیکرون چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تور کیش، آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی که از نزدیک در جریان شناسایی سویه نو ویروس کرونا با نام اومیکرون بوده و در حال آنالیز و شناسایی علائم ابتلا به آن در میان بیماران است، در تازه ترین ارزیابی خود از نحوه عملکرد این ویروس جهش یافته اعلام نمود که ابتلا به سویه نو، بیماری خفیف کووید-19 را در پی داشته و تا کنون موجب بروز عوارض حادی در میان بیماران نشده است.

خانم کوتزی شرح داد که نخستین بار علائم ابتلا به این سویه نو را در بیمار مردی که حدود 30 سال سن داشت مشاهده کرد؛ علائمی همانند احساس خستگی زیاد، بدن درد و سر درد خفیف و گرفتگی صدا که بر خلاف بیماران گذشته دچار گلو درد، مشکل ریوی منجر به سرفه های حاد و از میان رفتن حس بویایی و چشایی نشده بود.

البته رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی توضیح داد که علائم یاد شده تا کنون در گروه کوچکی از مبتلایان به سویه اومیکرون تکرار و مشاهده شده و هنوز برای اظهارنظر دقیق در خصوص تبعات و عوارض عمومی ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا زود است.

خانم کوتزی شرح داد که مرد جوانی که به او مراجعه نموده بود با وجود این که از دچار شدن به علائمی سخن می گفت که با علائم سویه دلتا متفاوت بود، ولی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا روبرو شد. او ادامه داد که سپس اعضای خانواده آن جوان را مورد آزمایش قرار داده و متوجه شده که همگی آن ها به ویروس کرونا مبتلا هستند، ولی در عین حال علائم بسیار بسیار خفیفی دارند.

خانم کوتزی اضافه نمود که در ادامه روز، افرادی دیگری با علائم مشابه آن ها به من مراجعه کردند که نتایج آزمایش کرونای همه آن ها نیز مثبت شد. او سپس تصمیم می گیرد تا کمیته واکسیناسیون کشوری در جریان بگذارد که در نتیجه آنالیز آن ها سویه اومیکرون شناسایی می گردد.

رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی سپس تاکید نمود که تا کنون هیچ یک از مبتلایان به سویه اومیکرون در بیمارستان بستری نشده اند، ولی این عوارض و تبعاتی است که ما در آفریقای جنوبی مشاهده می کنیم و بنابراین این احتمال وجود دارد که این تصویر اولیه طی هفته های آینده در سایر نقاط دنیا تغییر کند.

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی سویه نو با نام B.1.1.529 را که از سوی سازمان دنیای بهداشت اومیکرون نامگذاری شده، منشا افزایش تصاعدی ابتلا ها در این کشور طی هفته های اخیر اعلام و نسبت به قدرت سرایت بالای آن پس از رخداد جهش متعدد ابراز نگرانی نموده بود.

سازمان دنیای بهداشت نیز تاکید نموده که هنوز برای اعلام اندازه نگرانی در خصوص شیوع سویه اومیکرون زود است و مساله پس انجام مطالعات لازم و آنالیز عملکرد واکسن های موجود در قبال آن روشن خواهد شد.

دانشمندان نیز بر پایه تجربیات گذشته یادآور شده اند که ویروس ها همیشه جهش پیدا می نمایند، اما گاهی در جهش ضعیف تر شدن و گاهی در جهت ماهرتر شدن برای فرار از پادتن و از کارآیی انداختن واکسن ها.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "علائم ابتلا به سویه اومیکرون چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم ابتلا به سویه اومیکرون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید