پوشش واکسیناسیون در خاش به بیش از 40 درصد رسیده است

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان سیستان و بلوچستان گفت: در طول مدت بیش از 7ماهه اجرای طرح واکسیناسیون کرونا بالغ بر 80هزار و 500دوز واکسن به رده های سنی بالای 12سال در خاش و تفتان تلقیح شده و پوشش واکسیناسیون این جمعیت به بیش از 40درصد رسید.

پوشش واکسیناسیون در خاش به بیش از 40 درصد رسیده است

به گزارش وبلاگ تور کیش- دکتر رضا کرد اضافه کرد: در شهرستان خاش و تفتان از ابتدای آغاز بیماری کرونا تا امروز تعداد 5669 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و متاسفانه تعداد182 نفر از همشهریان ما نیز جان خود را از دست داده اند.

وی بیان نمود: بارها به وسیله ستاد مقابله با کرونا تأکید شد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش پوشش واکسیناسیون کرونا، بسترساز موج تازه بیماری و طغیان کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: طغیان اخیر کرونا در منطقه ده رئیس به علت پوشش پایین واکسیناسیون اهالی این منطقه و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و شرکت در 4 عروسی پی در پی در دو هفته قبل آغاز شده و تا به امروز با بیماریابی فعال صورت گرفته، تعداد مبتلایان به 63 نفر رسیده و وجه مشترک کلیه بیماران روستای چگرد شرکت در مراسم عروسی مشترک بوده است.

مدیر بهداشت خاش اظهار کرد:تجربیات و دستاوردهای ستاد مقابله با کرونای شهرستان در طغیان های قبلی نجف آباد و نوک آباد به ویژه بهره گیری از مشارکت دستگاههای ذیربط و اقدامات مداخله ای تیم واکنش سریع، تیم سلامت مرکز خدمات جامع سلامت ده رئیس با مدیریت بخشدار منطقه، مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان زیر نظر کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یاری نماینده خواهد بود.

وی اضافه کرد: تیم واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان خاش و تیم های بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت ده رئیس و خانه های بهداشت تابعه ضمن ارائه آموزش و اطلاع رسانی، نسبت به بیماریابی فعال و نمونه گیری از افراد مشکوک و اطرافیان مبتلایان و واکسیناسیون کرونا اقدام می نمایند.

مدیر بهداشت خاش اضافه کرد:همه می دانیم رجوع به متخصص در کلیه امور زندگی یک قاعده عقلی است پس در عرصه سلامت هم وقتی متخصصین و پزشکان تاکید بر تزریق واکسن کرونا جهت حفظ سلامت خود و جامعه دارند باید به آن عمل نمود، انتظار از تمام دستگاه های اجرایی و نهادها و رسانه ها و بزرگان صاحب نفوذ این است به یاری آمده تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون را ارتقا دهیم.

وی گفت:بر اساس اطلاعیه ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ورود دانش آموزان، معلمان به مدارس و کارمندان به ادارات، منوط به ارائه کارت معتبر تزریق واکسن یا تست منفی pcr در فاصله زمانی حداکثر 3 روز قبل می باشد.

وی اظهارداشت:مهمترین موضوع حوزه سلامت مطلع سازی مردم از آسیب های ناشی از عدم واکسیناسیون و ارتقای شاخص واکسیناسیون و ایمن سازی صد درصدی جامعه می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پوشش واکسیناسیون در خاش به بیش از 40 درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش واکسیناسیون در خاش به بیش از 40 درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید