عوارض عصبی و روانی ویروس کرونا جدی است

به گزارش وبلاگ تور کیش، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عوارض عصبی و روانی ویروس کرونا بسیار جدی است و روز به روز این عوارض بیشتر شناخته می گردد. احتیاج است محققان بعد روانی و عصبی ویروس را بیشتر مورد آنالیز قرار دهند.

عوارض عصبی و روانی ویروس کرونا جدی است

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از ایرنا، محمد مهدی گویا روز چهارشنبه در اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید-19 اضافه نمود: به عنوان مثال بیماران مبتلا به کرونا پس از 10 روز هنوز سر دردهای شدید دارند.

گویا مطرح کرد: ویروس کرونا به طور غیر مستقیم در رفتارهای ما تاثیر گذاشته و این رفتارها احتیاجمند آنالیز است و پیامد آن گسترش بیماری های افسردگی و اعتیاد را به دنبال دارد.

وی مطرح کرد: همه گیری کرونا چند موضوع مهم را یادآوری کرد و دنیای امروز با کرونا تغییر یافت.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر در ادامه گفت: بشر تا به امروز امنیت سلامت را مورد توجه ویژه قرار نداده بود.

امنیت سلامت در کنار امنیت سیاسی و فرهنگی نهاده شد. این ویروس نشان داد که چگونه امنیت سلامت بشر را هدف قرار داده است. یک ویروس در بازه زمانی کوتاه از قاره ای به قاره دیگر حرکت کرد.

گویا مطرح کرد: کرونا همچنان نشان داد نظام سلامت دنیا دفاع ضعیفی دارد که پس از یک سال هنوز دانشمندان با تمام آزمایشگاه های فوق مدرن نتوانستند درمان مناسب برای این بیماری پیدا نمایند.

وی با بیان اینکه ویروس همچنین سلامت روان مردم جامعه را مورد تهدید قرار داده است، گفت: این همه گیری نشان داد برای مقایسه کردن ابزارهای کمی در اختیار داریم و ابزارهای دقیقی برای مقایسه احتیاج است.

ویروس جهش یافته جدید چند برابر ویروس قبلی همه گیری دارد

گویا با بیان اینکه در دوران پاندمی کرونا پیش بینی بسیار سخت است، گفت: این ویروس بسیار پیچیده است و هر روز شکل جدیدی یافته و جهش پیدا می نماید. قابل پیش بینی نیست که پس از جهش سرایت بیماری چگونه است. جهش جدید ویروس قدرت سرایت بیماری را افزایش داده است.

غیر قابل پیش بینی بودن ویروس استرس زا است

منصوره صادقی دبیر کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 مطرح کرد: در شرایط کرونا دانشجویان غم و اضطراب فراوانی را تجربه کردند. وظیفه ما این بود که دانشجویان به سلامت از این شرایط عبور نمایند و عملکرد ایمنی دانشگاه افزایش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: ابتدا در خصوص کووید تحقیق کردیم. پیش بینی ناپذیر بودن کووید استرس را بالا برد و اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم. همچنین راه اندازی پویش های مختلف و مسابقات کرونایی و کمپین در خانه بمانیم، برنامه های متنوع و پویش های مختلف طرح های همدلی، نشریه های متفاوت و گاهنامه سلامت روان و مشاوره خدمات و برگزاری کارگاه ها از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

ارائه 214 مقاله به کنگره

حمید یعقوبی دبیر علمی کنگره در این مراسم گفت: دانشگاه های شریف، تهران و شیراز در این کنگره همکاری دارند. 25 انجمن علمی در رشته های مختلف اعم از انجمن روانشناسی ، برنامه ریزی درسی، مددکاری و جامعه شناسی حامی کنگره بوده اند.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه شریف توضیح داد: 214 مقاله در کنگره دریافت شد و در این بازه زمانی محققان کوشش خوبی داشته اند. فرآیند داوری مقالات به میزبانی دانشگاه تهران انجام و 133 مقاله پذیرفته شد. همچنین در کنگره 62 سخنرانی برگزار می گردد که 16 سخنران کلیدی هستند. همچنین 23 متخصص در این کنگره به سخنرانی می پردازند.

نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید 19 صبح چهارشنبه با حضور معاون وزیر علوم و ریس سازمان امور دانشجویان کلید خورد. این کنگره با هدف آنالیز تاثیرات و پیامدهای بیماری کرونا بر دانشجویان و جامعه دانشگاهی، اول و دوم بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و به صورت مجازی برگزار می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "عوارض عصبی و روانی ویروس کرونا جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض عصبی و روانی ویروس کرونا جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید