فورد موستانگ، رکورددار پر فروش ترین خودروی اسپرت دنیا

به گزارش وبلاگ تور کیش، از محبوب ترین خودروی اسپرت دنیا بشنوید.

نسل نو فورد موستانگ از سال 2015 توانسته است به فروش نزدیک به 400 هزار دستگاه دست پیدا کند که به این ترتیب، تبدیل به پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا شده است.

فورد موستانگ، رکورددار پر فروش ترین خودروی اسپرت دنیا

نسل تازه فورد موستانگ از زمان عرضه خود در سال 2015 توانسته است به فروش دنیای 395 هزار دستگاه دست پیدا کند و تنها در سال 2016 تعداد 150 هزار دستگاه از این خودرو به فروخته شده است. بعلاوه با توجه به افزایش تقاضا برای این خودرو در بازارهای خارج از ایالات متحده، فروش خارجی موستانگ به 45 هزار دستگاه در سال 2016 رسید که 6 درصد افزایش کلی نشان می دهد و برای فروش خارجی این خودرو، چنین عددی افزایش 101 درصدی محسوب می گردد. در ادامه با وبلاگ تور کیش همراه باشید.

آلمان و چین بزرگ ترین بازارهای خارجی فورد موستانگ هستند و در سال 2016 فروش این خودرو در این دو کشور به اندازه 74 درصد افزایش پیدا کرد.موستانگ در بازارهای تازهی مثل منطقه جبل الطارق و کالدونیا نیز وارد شد و در امسال شش نقطه دیگر دنیا به بازارهای این خودرو افزوده خواهند شد. فورد از زمان عرضه این مدل در سال 2015، توانسته است 98 هزار دستگاه از این خودرو به خارج از ایالات متحده صادر کند که این آمار در مقایسه با قبل، تقریبا 2 برابر افزایش داشته است. صادرات این خودرو از 17.5 درصد در سال 2016 به 30 درصد در سال 2017 رسیده است. با وجود چنین موفقیتی، فورد اعلام نموده که موستانگ پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا است. البته بعضی در تعبیر نام خودروی اسپرت برای موستانگ تردید دارند؛ اما حتی اگر آن را به جای خودروی اسپرت در رده کوپه های اسپرت طبقه بندی کنیم، همچنان این مدل فروش بسیار موفقی از خود بر جای گذاشته است.

به گفته مارک شالر، مدیر بازاریابی فورد موستانگ، این خودرو به جایگاه بی سابقه ای در بازار دنیای دست یافته است و فورد به یافتن بازارهای تازه برای این آن ادامه خواهد داد. در این مورد بد نیست بدانید که تا پیش از عرضه نسل تازه فورد موستانگ، عمده فروش این خودرو تنها محدود به بازار آمریکای شمالی بود.

فورد موستانگ برای سال 2018 تغییراتی به خود دیده است. نمای جلویی آن کمی متفاوت شده و در داخل کابین، در مقابل راننده یک صفحه نمایش 12 اینچی قرار گرفته است که نقش پشت آمپر را بازی می نماید. یاری فنرهای این خودرو از نوع مگنتیک هستند و سیستم اگزوز فعال روی خودرو نصب شده است، بعلاوه یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک تازه جایگزین جعبه دنده قدیمی شده است.

برای بازار آمریکای شمالی این خودرو مجهز به پیشرانه شش سیلندر خورجینی بود که 3.6 لیتر حجم داشت؛ اما در سال 2018 این پیشرانه با یک نمونه اکوبوست چهار سیلندر توربو به حجم 2.3 لیتر جایگزین خواهد شد که قدرت و گشتاور بیشتری در مقایسه با مدل قبلی ارائه می دهد. مشتریان فورد بعلاوه امکان سفارش پیشرانه هشت سیلندر V شکل به حجم 5 لیتر روی موستانگ خود خواهند داشت که می تواند مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت باشد.

منبع: الی گشت

به "فورد موستانگ، رکورددار پر فروش ترین خودروی اسپرت دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد موستانگ، رکورددار پر فروش ترین خودروی اسپرت دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید