قصر عین الرشید یکی از جاهای دیدنی استان سمنان به شمار می رود

به گزارش وبلاگ تور کیش، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، قصر عین الرشید یکی از جاهای دیدنی استان سمنان به شمار می رود.

قصر عین الرشید یکی از جاهای دیدنی استان سمنان به شمار می رود

این قصر در دو کیلومتری شمال قصر بهرام و در قسمت میانی فاصله دریاچه نمک و کویر بزرگ نهاده شد. یک چشمه بزرگ که پر از آب شیرین است، بین کاروانسرا و پست نگهبانی شکارگاه واقع شده که آب آن به وسیله جویی که هنوز هم آثار آن باقی است، به باغ درون حصار کاخ می رفته تا درختان و گلها را سیراب کند. خرابه های قصر و باغ امروز پوشیده از خارهای بیابانی بوده که بجای درختان و گیاهان زیبای گذشته روییده اند. بنای عین الرشید از خارج 86 متر طول و حداکثر 47 متر عرض دارد و مشتمل بر دو حیاط بزرگ است که حیاط اصلی 51.5 متر طول و 47 متر عرض دارد. معبر ورودی به حیاط اصلی به شکل ایوانی به طول 9.7 و عرض 5.4 متر در جبهه جنوبی حیاط اصلی بنا شد.

در دو طرف ایوان ورودی دو تالار وجود دارد که هر یک پنج در به حیاط قصر دارند. ارتفاع هر دو تالار 5.20 متر است. در باریکه کناری هر دو تالار، دو اتاق مستطیل شکل قرار گرفته است که این اتاق ها به تالارها راه ندارند و مخصوص خدمه بوده اند. نظیر این اتاقها در جبهه جنوبی حیاط نیز وجود داشته که به تالارهای جنوبی راه دارند.

منبع: همگردی

به "قصر عین الرشید یکی از جاهای دیدنی استان سمنان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر عین الرشید یکی از جاهای دیدنی استان سمنان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید