نحوه برخورداری از تغدیه ای مناسب در ماه مبارک رمضان

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران/خراسان رضوی یک متخصص تغذیه در مورد تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان توصیه هایی ارائه داد.

نحوه برخورداری از تغدیه ای مناسب در ماه مبارک رمضان

محسن نعمتی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در گفت وگو با وبلاگ تور کیش اظهار کرد: آب برترین نوشیدنی است و روزه داران باید بین افطار تا سحر مایعات بیشتری استفاده نمایند. علاوه بر نوشیدن آب می توان از مایعات دیگری همانند چای، دوغ و شیر استفاده کرد. میوه ها نیز می توانند مایعات مورد احتیاج بدن انسان را تامین نمایند. به همین علت از فاصله افطار تا سحر حداقل باید 2 مرتبه میوه مصرف گردد.

وی اضافه نمود: میوه های فیبردار مایعات بدن را به خوبی تامین می نمایند. بعضی از گروه های سبزیجات مثل خیار، گوجه و کاهو پرآب و برای روزه داران مفید است. آب موجود در میوه جات حالت ذخیره ای دارد و تا چند ساعت در دستگاه گوارش باقی می ماند و سریع دفع نمی گردد؛ بنابراین مصرف آب از مواردی است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.

نعمتی مطرح کرد: برای افزایش سطح سیستم ایمنی در برابر کووید 19 باید دریافت پروتئین را در این ایام افزایش داد. برترین منابع برای بدن پروتئین های حیوانی مانند تخم مرغ و شیر است. مصرف این منابع پروتئینی به نوجوانانی که روزه می گیرند نیز بسیار تاکید می گردد. بعلاوه برای افزایش کالری بدن شیر را با خرما و موز ترکیب کنید.

وی اعلام کرد: کسانی که هنگام سحر میل به غذا ندارند یا آخر شب غذا می خورند، می توانند یک لیوان شیر را سحر میل نمایند که این یک سحری کامل است؛ از این جهت که هم پروتئین دارد و هم جزو مایعات به شمار میرود. بنابراین آب میوه ها، سبزیجات و پروتئین ها از عوامل پیشگیری و تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن در برابر کووید 19 است. در ماه رمضان غذاهای پروتئینی مانند گوشت، حبوبات، غذاهای کربوهیدرات دار و قند مانند نان، ماکارونی و برنج نیز باید مصرف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نحوه برخورداری از تغدیه ای مناسب در ماه مبارک رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برخورداری از تغدیه ای مناسب در ماه مبارک رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید