پنج عضو هیات علمی دانشگاه قم در میان 2 درصد پژوهشگران برتر دنیا

به گزارش وبلاگ تور کیش، بر اساس پژوهشی که به وسیله پژوهشگران دانشگاه استنفورد بر روی داده های اسکوپوس صورت گرفته، لیست دو درصد پژوهشگران برتر دنیا در سال 2021 اعلام و بر این اساس پنج عضو هیات علمی دانشگاه قم در لیست پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند.

پنج عضو هیات علمی دانشگاه قم در میان 2 درصد پژوهشگران برتر دنیا

به گزارش گروه استان های وبلاگ تور کیش، پژوهشگران برجسته دانشگاه قم که شامل آقایان، دکتر مصطفی میرزایی (دانشکده فنی-مهندسی)، دکتر طاهر رجایی (دانشکده فنی -مهندسی)، دکتر اکبر طیبی (دانشکده علوم پایه)، دکتر محمود نصرالله زاده (دانشکده علوم پایه) و دکتر علی احسانی (دانشکده علوم پایه) است، باعث فخر و مباهات دانشگاه قم در میان سایر دانشگاه ها و شهرها بوده است.

این پژوهش که از داده های استنادی اسکوپوس استفاده نموده، دانشمندان را در 5 حوزه موضوعی اصلی، 22 حوزه موضوعی فرعی و 176 رشته طبقه بندی نموده است، لذا شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه بندی انتشار حداقل 5 مقاله لحاظ شده بود.

در مجموع تقریباً 8 میلیون پژوهشگر مورد آنالیز و ارزیابی قرار گرفتند. در این پژوهش یک شاخص ترکیبی (Composite Score) پیشنهاد و با دو رویکرد مختلف بر مبنای استنادات به مقالات و شاخص هرش هر پژوهشگر محاسبه و اعلام شده است.

حوزه موضوعی هر پژوهشگر، حوزه موضوعی در دسته بندی Science-Metrix است که پژوهشگر در آن بالاترین جایگاه را دارد.

نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله ای با عنوان August 2021 data-update for Updated science-wide author databases of standardized citation indicators منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پنج عضو هیات علمی دانشگاه قم در میان 2 درصد پژوهشگران برتر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج عضو هیات علمی دانشگاه قم در میان 2 درصد پژوهشگران برتر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید