چگونه به اروپا مقرون به صرفه سفر کنیم؟ (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ تور کیش، راه های مقرون به صرفه سفر کردن به اروپا

همه می دانیم که هزینه های سفر به اروپا سنگین و گران است و برای همه چیز از هتل و خوراکی گرفته تا تاکسی و اتوبوس و مترو باید پول زیادی پرداخت کنیم. اما هیچ کاری نشد ندارد و می توانیم با استفاده از بعضی ترفندها، هزینه های اقامت و گشت وگذار در کشورهای اروپایی را تا حد زیادی کاهش دهیم. پس اگر فکر می کنید که باید به خاطر هزینه های بالا، قید سفر به اروپا را بزنیم، تجدید نظر کنید و راه هایی که در ادامه خبرنگاران پیشنهاد می نماید را آنالیز کنید. خواهید دید که اروپا را هم می گردد با هزینه کمتری گشت و از تماشا و اقامت در آن لذت برد.

چگونه به اروپا مقرون به صرفه سفر کنیم؟ (قسمت اول)

در فصل های گران سفر نکنید، این زمان اوج مسافرت ها است

یعنی دلیلی ندارد در گران ترین فصل ها به اروپا بروید. مسافران حرفه ای و جهانگردان توصیه می کنند که این کار را انجام دهید.

یکی از جهانگردانی که یک سال تمام را صرف سفر به دور جهان نموده است توصیه می نماید که خارج از فصل سفر کنید. فصل تابستان زمان اوج مسافرت ها است بنابراین سفر کردن در طی فصل بهار و پاییز زمان مناسبی است که می توانید سفر ارزان تری به اروپا داشته باشید زیرا در این مواقع از سال هوا هنوز آفتابی است ولی از سوی دیگر مقدار گردشگر ها در این زمان از سال به کمترین مقدار خود می رسد و قیمت ها نیز نسبتاً پایین تر است. اما در فصل تابستان، شرایط کاملاً برعکس می گردد؛ تعداد گردشگر ها به حداکثر خود می رسد و قیمت ها نیز افزایش پیدا می کنند و هزینه ها ممکن است سر به فلک بزنند!

هتل های کوچک را هم در نظر داشته باشید

در اروپا علاوه بر هتل ها، می توانید در هاستل ها هم اقامت کنید. زمانی که در هتل های کوچک اقامت می کنید در اتاقتان فضای زیادی نخواهید داشت و خدمات چندان زیادی به شما ارائه نخواهد شد اما در بین همین هتل های کوچک که اصطلاحاً فقط جای خواب و صبحانه به مشتریان خود ارائه می کنند موارد مناسبی نیز وجود دارد که با کمی جستجو و تحقیق می توانید هاستل های مناسبی را برای اقامتتان پیدا کنید.

اگر اهل معاشرت باشید، هاستل ها علاوه بر اینکه ارزان خواهند بود، مزیت دیگری نیز دارند و آن امکان آشنایی شما با سایر گردشگر ها است. پس قبل از سفرتان، به وسیله سایت های گردشگری، هزینه اقامت در هتل ها را در طی فصل تابستان، در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لندن و رم آنالیز کنید. حتماً حتم تعجب خواهید کرد زیرا هزینه اقامت در این هتل ها، نسبت به هاستل ها بسیار بالا است.

در ورودیه موزه ها صرفه جویی کنید

در کشورهای اروپایی، معمولاً فقط یک روز در هر ماه، بازدید از موزه ها رایگان است و بازدیدکنندگان بدون پرداخت ورودی می توانند از موزه ها بازدید کنند. اما گاهی اوقات، در ماه تعداد این روزها بیشتر می گردد و چندین روز بازدید از موزه ها به صورت رایگان امکان پذیر است. در طی سفرتان قبل از اینکه به سمت موزه حرکت کنید، آنلاین برنامه ماهانه موزه ها را آنالیز کنید و ببینید که آیا می توانید آن روز رایگان از موزه ها بازدید کنید یا نه. درنتیجه می توانید ضمن بازدید از چند موزه، هیچ هزینه های هم پرداخت نکنید و از همین صرفه جویی های کوچک، می توانید هزینه های سفرتان را کاهش دهید.

منبع: الی گشت

به "چگونه به اروپا مقرون به صرفه سفر کنیم؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به اروپا مقرون به صرفه سفر کنیم؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید