کرونا 117هزار شغل مربوط به فناوری اطلاعات را در آمریکا از بین برد

به گزارش وبلاگ تور کیش به نقل از زددی نت، اطلاعاتی که توسط دفتر کار آمریکا منتشر شده حاکی است در شرایطی که میزان کاهش اشتغال در آمریکا طی ماه های آوریل تا می در تعدادی از حوزه ها چندان چشمگیر نبوده، اما این کاهش در مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات قابل توجه بوده است.

کرونا 117هزار شغل مربوط به فناوری اطلاعات را در آمریکا از بین برد

بر اساس برآوردهای مؤسسه ای جانکو، تا ماه مارس سال 2020 و قبل از همه گیر شدن ویروس کرونا، در مجموع 3.655 میلیون نفر در آمریکا در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده اند که از این افراد 61 درصد در حوزه طراحی محصولات رایانه ای و خدمات مرتبط، 19 درصد در حوزه مخابرات، 10 درصد در حوزه پردازش داده و خدمات میزبانی و 10 درصد در دیگر حوزه های فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده اند.

اما آنالیز مجدد آماری در ماه آوریل نشان می دهد که تعداد کل این شاغلین به 3.538 میلیون نفر کاهش یافته است. ای جانکو که قبلاً سال 2020 را سالی پر رونق برای صنعت فناوری اطلاعات دانسته بود، پیش بینی های خود را تغییر داده و بر این باور است که در امسال میلادی در بهترین حالت تنها حدود 35 هزار فرصت شغلی جدید در این بخش خلق خواهد شد.

شرکت یادشده اظهار امیدواری نموده بعد از بازگشایی مؤسسات مالی پس از اتمام سیاست های قرنطینه، اتمام نا آرامی های خیابانی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، استخدام در حوزه آی تی در سه ماهه چهارم سال 2020 رونق بگیرد.

برآوردها حاکیست که بیش از 85 درصد از شاغلان آی تی در آمریکا قادر به دورکاری بدون احتیاج به حضور در محل کارشان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کرونا 117هزار شغل مربوط به فناوری اطلاعات را در آمریکا از بین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 117هزار شغل مربوط به فناوری اطلاعات را در آمریکا از بین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید