8 سرطان شایع بین بچه ها ، برنامه وزارت بهداشت برای تشخیص زودهنگام

به گزارش وبلاگ تور کیش، رئیس اداره کنترل و مقابله با سرطان وزارت بهداشت شایع ترین سرطان های بچه ها و علائم آنها را برشمرد و درباره برنامه این وزارتخانه برای تشخیص زودهنگام سرطان های بچه ها شرح داد.

8 سرطان شایع بین بچه ها ، برنامه وزارت بهداشت برای تشخیص زودهنگام

به گزارش وبلاگ تور کیش، دکتر لیلا مودب شعار رئیس اداره کنترل و مقابله با سرطان وزارت بهداشت درباره شرایط سرطان بچه ها در ایران گفت: حدود دو درصد سرطان ها، در سنین کودکی ایجاد می شوند. طبق ابلاغیه وزارت بهداشت، افراد تا 18 سالگی به عنوان بچه ها در نظر گرفته می شوند و کوشش می گردد که خدمت رسانی متناسب با نیازهای خاص بچه ها و نوجوانان برای آنها فراهم گردد.

برنامه ادغام تشخیص زودهنگام سرطان های بچه ها در نظام شبکه بهداشتی و درمانی

وی درباره برنامه های وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان سرطان های بچه ها، گفت: برنامه ادغام تشخیص زودهنگام سرطان های بچه ها در نظام شبکه بهداشتی و درمانی با هدف ایجاد امکان و توانمندی شناسایی علائم مشکوک سرطان بچه ها به وسیله پزشک خانواده و پزشک عمومی و در عین حال طی شدن مناسب و دقیق فرآیند ارجاع، در وزارت بهداشت آماده سازی شده است. باید توجه کرد که پزشکی که پذیرنده ارجاع است، باید نسبت به خدمات استانداردی که باید ارائه داده شوند، اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشد. افزایش آگاهی مردم درباره علائم مشکوک سرطان بچه ها نیز جزئی از اجزای این طرح است.

سرطان های بچه ها؛ درمان پذیرتر از سرطان های بزرگسالان

مودب شعار با بیان اینکه سرطان بچه ها درمان پذیرتر از سرطان بزرگسالان است و بیش از 85 درصد سرطان های بچه ها درمان قطعی دارند، بر اهمیت تشخیص زودهنگام در سرطان بچه ها تاکید نمود و گفت: وجود توده، بی اشتهایی طول کشیده، خونریزی های غیرطبیعی، اختلال دفع ادرار و ... می توانند از علائم سرطان باشند و باید مورد توجه قرار گیرند.

شایع ترین سرطان ها در بچه ها

وی درباره شایع ترین سرطان های بچه ها نیز گفت: به طور کلی شایع ترین سرطان ها در بین بچه ها سرطان خون است و بعد از آن به ترتیب سرطان مغز و سلسله اعصاب مرکزی، سرطان های غدد لنفاوی، سرطان های تیغه عصبی، سرطان های کلیه، سرطان های استخوان و سرطان بافت نرم قرار می گیرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "8 سرطان شایع بین بچه ها ، برنامه وزارت بهداشت برای تشخیص زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 سرطان شایع بین بچه ها ، برنامه وزارت بهداشت برای تشخیص زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید