اردوغان: چشم طمع به خاک دیگر کشور ها نداریم

به گزارش وبلاگ تور کیش، رئیس جمهور ترکیه امروز در بدو ورود به باکو در سخنانی بیان کرد: چشم طمع به خاک دیگر کشور ها نداریم و به احدی هم اجازه نمی دهیم به حاکمیت و خاک ما خدشه ای وارد کند.

اردوغان: چشم طمع به خاک دیگر کشور ها نداریم

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ تور کیش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه وارد جمهوری آذربایجان شد؛ وی روابط میان دو کشور و آینده آن را مورد تمجید قرار داد.

اردوغان که به دعوت الهام علی اف همتای خود از جمهوری آذربایجان از فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول به باکو سفر نموده است، وارد مرکز این کشور شد و در بدو ورود در سخنانی گفت: (جمهوری) آذربایجان و ترکیه سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن می گیرند و وحدت میان دو کشور بیش از پیش تقویت شده است. روابط فیمابین را به سطحی نمونه نه تنها در سطح دنیا بلکه فرا تر از منطقه ارتقاء داده ایم.

رجب طیب اردوغان در این خصوص اضافه نمود: چشم طمع به خاک دیگر کشور ها نداریم و به احدی هم اجازه نمی دهیم به حاکمیت و خاک ما خدشه ای وارد کند.

وی در ادامه افزود: باکو با یاری صنایع دفاعی ترکیه در قره باغ پیروز شد. آنکارا آماده توسعه همکاری های فیمابین با باکو است. ما از عادی سازی روابط میان باکو- ایروان نیز استقبال می کنیم.

رئیس جمهو ترکیه در چارچوب این سفر که با روز استقلال جمهوری آذربایجان مصادف شده است؛ در جشنواره هوانوردی، فضا و فناوری تکنوفست باکو شرکت خواهد نمود.

اردوغان بعلاوه در برنامه های افتتاحیه مرکز خدمات آسان و یک مرکز علمی نیز شرکت خواهد نمود.

وی سپس در ملاقات دوجانبه با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و ضیافت شام نیز حاضر می شود.

لازم به ذکر است که جشنواره هوانوردی، فضا و فناوری تکنوفست از 26 تا 29 ماه می در باکو، مرکز جمهوری آذربایجان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اردوغان: چشم طمع به خاک دیگر کشور ها نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: چشم طمع به خاک دیگر کشور ها نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید