از سم زدایی کبد تا درمان بی خوابی فقط با یک گیاه!

به گزارش وبلاگ تور کیش، گیاه و عرق نعنا دارای خاصیت آرامبخشی، بهبود عملکرد مغز، بهبود هضم غذا، درمان نفخ معده، برطرف بوی بد دهان، کاهش استرس و اضطراب، درمان دل درد و دل پیچه است.

از سم زدایی کبد تا درمان بی خوابی فقط با یک گیاه!

عرق نعناع خواص درمانی فراوانی دارد ولی از مشهورترین درمان های آن برطرف نفخ معده و هضم غذاست. این عرق سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزم، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، ویتامین های مختلف، آهن و… است. خواص عرق نعناع برای سلامتی را در مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

خواص عرق نعناع برای سلامتی چیست؟

این عرق هم مانند سایر عرق ها مانند عرق گلاب، نسترن، رازیانه و … دارای خواص مختلفی برای بدن است و در درمان انواع بیماری ها موثر عمل می نماید. بعلاوه عرق گیاهی نعناع برای درمان بعضی از بیماری ها بسیار مفید بوده که مشهورترین آن درمان نفخ معده است. در این گزارش همراه با ما باشید تا با خواص اعجاب انگیز عرق نعنا و چگونگی نحوه استفاده از آن آشنا شوید. نعنا از پرکاربردترین گیاهان دارویی محسوب می گردد. این گیاه را بیشتر به واسطه خاصیت خنک نمایندگی اش معروف است.

عرق نعناع و بهبود مسائل گوارشی

نعناع دستگاه گوارش انسان را تسکین می دهد و مسائل گوارشی را بهبود می بخشد و برای درمان علائم بسیاری از بیماری ها از جمله دل درد، اسهال، استفراغ، سردرد و انقباض عضلات صاف و اسپاسم روده یاری می نماید .

عرق نعناع و برطرف سردردهای تنشی و میگرن

ترکیب منتول در نعناع عامل افزایش گردش خون و احساس خنکی است. نعناع دارای به عنوان تسکین دهنده و شل نماینده عضلات عمل می نماید. با توجه به خواصی که نعناع دارد می تواند به کاهش سردردها یاری کند.

عرق نعناع و بهبود گرفتگی سینوس ها

خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی گیاه نعناع قابلیت مبارزه با عفونت سینوس ها را دارد و از رشد عفونت جلوگیری می نماید؛ حتی ترکیب منتول در نعناع باعث بهبود جریان هوا در بینی می گردد؛ در نتیجه بخور نعناع برای تنفس مفید است.

عرق نعناع و کاهش درد قاعدگی

نعناع به عنوان شل نماینده عضلات عمل می نماید. مصرف این عرق در دوران قاعدگی باعث کاهش گرفتگی عضلات و تسکین درد می گردد.

عرق نعناع و درمان بی خوابی

نعناع به عنوان شل نماینده عضلات و تسکین دهنده و آرامش بخش عمل می نماید و بعلاوه فاقد کافئین است. بنابراین می تواند گزینه خوبی برای حل مشکل بی خو ابی و اختلالات خواب باشد.

عرق نعناع برای کاهش وزن و لاغری

نعناع فاقد کالری است و مصرف آن حرارت معده را افزایش می دهد و در نتیجه عمل هضم در معده افزایش می یابد. از طرف دیگر اندازه چربی سازی در بدن کمتر می گردد؛ بنابراین نعناع می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای کاهش وزن باشد.

عرق نعناع و دستگاه تنفسی

رایحه قوی عرق نعناع به برطرف گرفتگی بینی، گلو و ریه یاری می نماید و باعث پاکسازی و دفع رطوبت از ریه و مجاری تنفسی می گردد. نعناع دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی است و برای درمان سرفه و خلط آوری مفید است.

عرق نعناع برای کبد

برگ های نعناع دارای ترکیباتی مانند منتول و منتفون است و هم چنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده که باعث سم زدایی کبد می گردد.

عرق نعناع و درد معده

عرق نعناع باعث افزایش ترشحات سالم معده و بهبود فرآیند گوارش می گردد. نعناع بعلاوه دارای فیبر بالایی است و عمل هضم را بهبود می بخشد و از سوء هاضمه جلوگیری می نماید. این گیاه روده ها را شل می نماید و نفخ را کاهش می دهد. افرادی که دارای زخم معده هستند باید با احتیاط از این عرق استفاده نمایند.

شرایط نگهداری از عرق نعناع

عرق نعناع باید در ظرف های شیشه ای که نور کمتری را از خود عبور می دهند (مانند شیشه های سبز یا قهوه ای) نگهداری گردد. بعد از ظرف های شیشه ای، ظروف فلزی (مانند ظرف های آلومینیومی) برای نگهداری از این عرق مناسب است. در نظر داشته باشید ظروف پلاستیکی برای نگهداری این محصولات مناسب نیست.

بهتر است تمام انواع عرق ها در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری شوند. اگر در مغازه ای عرق ها در معرض آفتاب قرار داشتند از خرید آن ها خوداری کنید.

برترین زمان مصرف و نشانه فساد عرق نعناع چیست؟

برترین زمان مصرف عرق نعناع حداکثر بین 6 تا 12 ماه پس از فراوری است. اغلب بر روی بسته بندی عرقیات تاریخ انقضا وجود ندارد اما می توان با توجه به ظاهر عرقیات به سالم بودن آن پی برد. عرق سالم و عاری از آلودگی، کاملا شفاف است. اگر در عرق های گیاهی کدورت یا رسوبی دیده گردد نشانه وجود آلودگی های میکروبی یا قارچ و کپک بوده و حتما باید از مصرف آن جلوگیری کرد.

منبع:همشهری

پیشنهاد مطالعه:مطلب درد مفصل خود را فقط با 3 ویتامین برطرف کنید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از سم زدایی کبد تا درمان بی خوابی فقط با یک گیاه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سم زدایی کبد تا درمان بی خوابی فقط با یک گیاه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید