مشخص محدوده منطقه آزاد در استان اردبیل با نظر متخصصان

به گزارش وبلاگ تور کیش، استاندار اردبیل گفت: محدوده منطقه آزاد با نظر متخصصان و کارشنلسان امر معین می گردد.

مشخص محدوده منطقه آزاد در استان اردبیل با نظر متخصصان

به گزارش وبلاگ تور کیش اردبیل؛ بهنام جو در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل به چهره در حال توسعه استان شتاب و رنگ متفاوتی خواهد بخشید.

وی اضافه کرد: بعد از سال ها، تصویب منطقه آزاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام شور و شعف خاصی در استان ایجاد نموده و نباید با طرح مسائل حاشیه ای این شیرینی را به تلخی تبدیل کنیم.

استاندار اردبیل اعلام کرد: انتظار می رود در ماه های آینده با معین محدوده منطقه آزاد با نظر صائب کارشناسان، و با تایید هیئت دولت مراحل شکل گیری آن را ببینیم تا همه مناطق استان از مزایای آن استفاده نمایند.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل، نگاه سلیقه ای را در فرایند توسعه استان آفتی جدی برشمرد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان مجموعه حامی بخش خصوصی باید در زمینه جمع بندی نظرات پخته و کارشناسی پیش قدم بوده و به وظیفه خطیر خود عمل کند.

بهنام جو همچنین به مصوبه هیئت دولت در راه اندازی بارانداز صادراتی در پارس آباد اشاره نمود و گفت: بارانداز احداثی در پارس آباد متفاوت از سایر مناطق است و قطعا مزیت خاصی را در انتقال سریع و ارزان محموله های صادراتی از پارس آباد به کشور آذربایجان و آسیای میانه شاهد خواهیم بود.

وی اعلام کرد: در سفری که در آینده نزدیک به جمهوری آذربایجان خواهیم داشت توافق احداث بارانداز را در منطقه مرزی پارس آباد نهایی خواهیم کرد تا به دور از بعضی حواشی، از این ظرفیت بزرگ برای صادرات محصولات کشورمان به مناطق مختلف به ویژه کشور های مجاور استفاده کنیم.

رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: باید از این فرصت طلایی در جهت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری استفاده کنیم که این خود می تواند پایه اشتغال در حوزه تجارت و تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی را به وجود آورد.

بهنام جو مقایسه بارانداز اردبیل را با سایر مناطق درست و منطقی ندانست و اظهار کرد: بارانداز اردبیل رقیب آستارا نیست بلکه ما با مزیت هایی که در راه اندازی بارانداز ریلی داریم، سعی و تلاشمان بر انتقال سریع و ارزان کالا و خدمات به کشور های همسایه خواهد بود.

وی در ادامه توضیح داد: در سال مزین به فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سعی و تلاشمان بر حفظ صندلی سرمایه گذاران و حمایت همه جانبه از آنهاست که از واحد های در حال بهره برداری در بخش صنعت حمایت می کنیم و نسبت به تأمین مواد اولیه این واحد ها و همچنین تأمین نقدینگی آن ها تلاشی جدی انجام می دهیم.

بهنام جو از مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به واگذاری چهار معدن سنگ آهن به سرمایه گذاران استانی اقدام سریع را انجام داده و هر چه سریعتر نسبت به تأمین مواد اولیه برای این واحد ها پیشقدم شوند.

استاندار اردبیل گفت: امیدواریم با احصا موانع و مسائل بانک ها، مالیات، گمرک و بیمه ها از سرمایه گذاران، کارآفرینان و فراورینمایندگان حمایت عملی را داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "مشخص محدوده منطقه آزاد در استان اردبیل با نظر متخصصان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص محدوده منطقه آزاد در استان اردبیل با نظر متخصصان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید