فراوری دستگاه تحریک نماینده عصبی به وسیله دانش بنیان ها، بیماران آسیب نخاعی راه رفتن را در خانه تمرین می نمایند

به گزارش وبلاگ تور کیش، یک شرکت ایرانی پیروز به فراوری دستگاهی شده که بیماران آسیب نخاعی را قادر می نماید تا راه رفتن را در خانه و به دور از مراکز درمانی تمرین نمایند.

فراوری دستگاه تحریک نماینده عصبی به وسیله دانش بنیان ها، بیماران آسیب نخاعی راه رفتن را در خانه تمرین می نمایند

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ تور کیش به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا روحی مدیرعامل شرکت راه کارهای زندگی و امید مهام گفت: بیماران آسیب نخاعی مبتلا به فلج کامل پاها و تنه در هر دو سمت، علاوه بر از دست دادن بهره وری برای جامعه و استقلال، به علت عدم تحرک، در معرض بیماری های بسیاری اعم از ترومبوز ورید عمقی، آمبولی ریوی، زخم بستر، پوکی استخوان و افسردگی هستند که بعضی از این بیماری ها، سبب مرگ آنها می شوند.

مناسب برای بیماران هر نوع آسیب نخاعی

طبق آنالیز های اجرا شده، آمار این بیماران در دنیا درحال افزایش است. درحال حاضر درمان قطعی برای این بیماران وجود ندارد اما پیشرفت های قابل ملاحظه ای در بازتوانی این بیماران اجرا شده است.

بازتوانی این بیماران با دستگاه تحریک الکتریکی عملکردی از بیش از 50 سال پیش شروع شده و تا به امروز ادامه یافته است. هدف این طرح، آنالیز اثر دستگاه تحریک الکتریکی عملکردی با کانال های تحریکی بیشتر در بازتوانی بیماران مبتلا به فلج کامل پاها و تنه ناشی از آسیب نخاعی است.

این دستگاه مناسب برای بازتوانی بیماران هر نوع آسیب نخاعی شامل جانبازان، مصدومان حوادث، سوانح و . . . است و به آنها یاری می نماید تا فرآیند راه رفتن را در خانه و مستقل از مراکز درمانی، انجام دهند.

تحریک با پالس الکتریکی

این دستگاه که هم اکنون فراوری شده و برای دریافت مجوزها و استانداردهای لازم، احتیاج به حمایت دارد، یک مدار اصلی است که پالس الکتریکی فراوری می نماید. بعلاوه از یک سری سیم های انتقال دهنده به عضلات و پدهای سطحی تشکیل شده که آن را به روی عضلات می چسبانند و به این ترتیب، پالس اعمال می گردد.

دستگاه تحریک کننده عصبی برای بیماران آسیب نخاعی، با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورد حمایت قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری دستگاه تحریک نماینده عصبی به وسیله دانش بنیان ها، بیماران آسیب نخاعی راه رفتن را در خانه تمرین می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دستگاه تحریک نماینده عصبی به وسیله دانش بنیان ها، بیماران آسیب نخاعی راه رفتن را در خانه تمرین می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید