خانه های لوکس بالای 20 میلیارد مشمول مالیات شدند

به گزارش وبلاگ تور کیش، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 10 اسفند ماه) مجلس و در جریان آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با اخذ مالیات از خانه های لوکس بالای 20 میلیارد موافقت کردند.

خانه های لوکس بالای 20 میلیارد مشمول مالیات شدند

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پس گرفتن مصوبه قبلی خود، مالیات بر خانه های لوکس و باغ ویلا های مجاز را مشخص کردند.

در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس موارد اصلاحی کمیسیون تلفیق در بند (ذ) تبصره 6 در بخش درآمدی لایحه بودجه 1402 تصویب شد.

بر اساس این مصوبه، زمین های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلا های مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه های لوکس که ارزش آن ها بیش از 200 میلیارد ریال باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به اندازه دو در هزار می شوند.

این مالیات برعهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک املاک فوق بوده و افرادی که فقط مالک یک باب منزل مسکونی هستند و در ده سال اخیر تغییر مالکیت نداده اند از شمول این حکم مستثنی می باشند.

خانه های لوکس و باغ ویلا های درحال ساخت، مشمول این مالیات نمی باشند.

آئین نامه اجرائی این بند ظرف مدت دوماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت امور مالی و دارایی (مسئول) با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهادکشاورزی تهیه و به تصویب هیأت دولت می رسد.

منبع: فرارو

به "خانه های لوکس بالای 20 میلیارد مشمول مالیات شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های لوکس بالای 20 میلیارد مشمول مالیات شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید