خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!

به گزارش وبلاگ تور کیش، روزیاتو نوشت: لیام سوین از هوش مصنوعی برای سرانجام دادن به مجموعه کتاب های ترانه یخ و آتش استفاده نموده است. سوین از ChatGPT برای طرح کلی دو کتاب استفاده کرد، سپس هوش مصنوعی را وادار کرد تا هر فصل را با استفاده از سبک نوشتاری مارتین به سرانجام برساند.

خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!

ظاهرا ChatGPT از کشتن شخصیت های اصلی اجتناب نموده است، ویژگی ای که از نقاط قوت بازی تاج و تخت و ترانه یخ و آتش به شمار میرود، اما به غیر از آن تقریبا متنی وفادارانه و متناسب با جلدهای دیگر این مجموعه نوشته است. استفاده سوین از هوش مصنوعی مورد انتقاد بعضی نهاده شد و البته بعضی هم از آن استقبال کردند. او پس از تجربه کار با هوش مصنوعی پاسخ خود را به نقدها و نظراتش را درباره نسخه نهایی ChatGPT، به اشتراک گذاشت.

او می گوید: مدل های بزرگ زبانی می توانند بسیار ترسناک باشند، اما این پروژه باعث شد به آینده نویسندگان و هوش مصنوعی خوش بین تر باشم. این پروژه نشان می دهد که مدل های زبانی بزرگ مانند ChatGPT می توانند صدها صفحه متن و روایت نوشته شده را هنگام تصمیم گیری درباره روند داستان در نظر بگیرند، که می تواند به نویسندگان یاری کند تا به سرعت مسائل و تناقضات طرح خود را رفع نمایند. بعلاوه نشان می دهد که هوش مصنوعی تنها می تواند کاری را انجام دهد که قبلاً اجرا شده است.

این پروژه به من اطمینان داد که هوش مصنوعی به این زودی ها جایگزین آثار ادبی منحصر به فرد نخواهد شد. من معتقدم هوش مصنوعی در نوشتن مرگ شخصیت ها به طور خاص مشکل داشت، زیرا بیشتر نویسندگان و در نتیجه، بیشتر داده های آموزشی، در کشتن شخصیت های اصلی مردد هستند. این ویژگی ای است که جرج آر.آر. مارتین را از سایر نویسندگان متمایز می نماید. او برای سرنوشت قهرمانان داستان هایش، تصمیمات غیرمتعارف و شگفت انگیزی می گیرد. در این مرحله، هوش مصنوعی تنها می تواند آنچه معمول است را انجام دهد. در کمال تعجب، نسبت به قبل از آغاز این پروژه مطمئن تر هستم نویسندگانی که تصمیمات خلاقانه و غیرمنتظره می گیرند قابل جایگزینی نیستند.

در حالی که هنوز تعیین نیست که این مجموعه کتاب چگونه به انتها می رسد، انتها سریال بازی تاج و تخت بحث برانگیز بود. حوادث فصل هشتم با سرعتی خیره نماینده گذشت. اما نتیجه این ماجرا در کتاب ها می تواند متفاوت باشد.

مارتین درباره شرایط کتاب بادهای زمستان، اطلاع رسانی کوتاهی نموده است. در این بین، مارتین چندین کتاب منتشر کرد، از جمله آتش و خون، که سریال خاندان اژدها شبکه HBO با اقتباس از آن بود.

پس از بیش از 12 سال انتظار برای انتشار رسمی بادهای زمستان، عجیب نیست که بعضی برای نتیجه گیری به هوش مصنوعی روی آورده اند. اصول اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی برای به انتها رساندن یک مجموعه داستان همچنان مبهم است، اما سوین اصرار دارد که ChatGPT هنوز برای جمع بندی صحیح کتاب ها آماده نیست. احتمالاً رقابتی بین جرج آر. آر. مارتین، HBO و هوش مصنوعی بوجود می آید تا ببینند چه کسی می تواند نتیجه بهتری را برای کتاب های بازی تاج و تخت رقم بزند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر هیجان انگیز برای طرفداران بازی تاج و تخت، هوش مصنوعی کار مارتین را تمام کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید