زمان واریز دومین یارانه نقدی مهر، ثبت نام مسکن مقرون به صرفه کی آغاز می گردد؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، در هفته پیش رو برای بیشتر مردم دو اتفاق از سوی دولت رخ می دهد، یکی واریز دومین یارانه مهر است و دیگری ثبت نام مسکن در طرح جهش فراوری مسکن.

زمان واریز دومین یارانه نقدی مهر، ثبت نام مسکن مقرون به صرفه کی آغاز می گردد؟

واریز یارانه نقدی

یارانه معیشتی بنزین در روز دهم مهر واریز شد و یارانه نقدی در این ماه هم به احتمال زیاد همچون ماه های گذشته در روز بیستم مهر واریز می گردد، این زمان بندی حدود دو سال است که رعایت می گردد.

بنابراین یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی که در بیش از 10 سال گذشته ثابت بوده، در روز سه شنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد.

بیش از 21 میلیون خانواری که یارانه نقدی دریافت می نمایند در خرداد سال قبل مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. اقساط این وام 30 ماهه و مبلغ هر قسط 35 هزار تومان است. تا شهریور 15 قسط آن از یارانه خانوار کسر شده، در مهر شانزدهمین قسط آن برداشت می گردد.

طبق اعلام سازمان برنامه وبودجه تعداد کسانی که این یارانه را دریافت می نمایند حدود 78 میلیون نفر است، قرار بود سال جاری حدود 20 میلیون نفر آن حذف گردد اما چنین اتفاقی رخ نداد. طی ماه های اخیر گمانه های بسیاری برای حذف گروهی از یارانه بگیران زده شد.

برای خواندن اطلاعات بیشتر در این باره روی لینک ابراهیم رئیسی کدام یارانه را حذف می نماید؟ کلیک کنید.

واریز حقوق بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم همزمان با واریز یارانه نقدی از روز بیستم شروع می گردد. این واریزی ها براساس حروف الفبا انجام می گردد و آخرین گروه در روز 30 مهر حقوق این ماه را دریافت می نماید.

ثبت نام خانه در طرح جهش فراوری مسکن

دستور ساخت سالانه یک میلیون واحد به دولت ابلاغ شده و دولت رئیسی باید در انتها کار چهار میلیون خانه به متقاضیان تحویل دهد. طرحی که به گفته معاون وزیر دستورالعمل اجرایی آن آماده است.

محمود محمودزاده وعده داده که ثبت نام مسکن در این طرح از هفته سوم مهر شروع می گردد. این ثبت نام باید در هفته آینده شروع گردد و قرار است خانوارهای فاقد مسکن در اولویت ثبت نام باشند.

از جمله شروط مشمول شدن در این طرح این است که متقاضیان باید فاقد مسکن باشند، از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده باشند، باید 5 سال در شهر مد نظرشان سابقه سکونت داشته باشند. تاهل چهارمین شرط اصلی برای مشمولان است.

بعلاوه اسماعیل حسین زهی، نماینده مجلس گفته که قیمت هر متر مربع مسکن در طرح جهش مسکن حدود 2 میلیون و 750 هزار تومان است. یعنی یک دهم میانه قیمت کنونی مسکن در تهران.

برای اطلاع از جزئیات این طرح روی لینک چه کسانی صاحب خانه می شوند؟ کلیک کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "زمان واریز دومین یارانه نقدی مهر، ثبت نام مسکن مقرون به صرفه کی آغاز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان واریز دومین یارانه نقدی مهر، ثبت نام مسکن مقرون به صرفه کی آغاز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید