سفر با قطار به شمال از کدام مسیرهای امکان پذیر است؟

به گزارش وبلاگ تور کیش، از جمله شهرهایی که دارای خط و ایستگاه راه آهن هستند می توان به گرگان، بندر ترکمن، ساری، قائم شهر و پل سفید به سمت تهران و شهرهای رشت و رودبار از جهت قزوین اشاره نمود

سفر با قطار به شمال از کدام مسیرهای امکان پذیر است؟ کوه های سر سبز، جاده های خیس، هوای مرطوب و ابری، صدای دلنشین موج های دریا، همگی جزو تصویر هایی هستند که با کلمه شمال در فکر ما می نشینند. هر چند سفر به شما با خودرو از شهر های نزدیک و با هواپیما از شهر های دورتر متداول تر است اما می توان با خرید بلیط قطار رسپینا هم به شمال سفر کرد! قطعا لذت سفر با قطار به شمال و تماشا سرسبزی های شمال، سفر را خاطره انگیز تر خواهد نمود.

اما به کدام یک از شهرهای شمالی ایران می توان با قطار سفر کرد؟ بلیط قطار شمال را چطور تهیه کنیم؟ قطار گردشگری شمال به مقصد کدام شهرها حرکت می نماید؟ برای پاسخ سوالتان باید کمی صبر کنید.

کدام شهرهای شمال قطار دارد

هر چند می توان آغاز زندگی قطار در ایران را از شمال کشورمان دانست، اما خطوط ریلی در شمال ایران به دلایل مختلفی، هنوز چندان توسعه نیافته است و تعداد شهرهای کمی تا به امروز به راه آهن سراسری متصل شده اند.

از جمله شهرهایی که دارای خط و ایستگاه راه آهن هستند می توان به گرگان، بندر ترکمن، ساری، قائم شهر و پل سفید به سمت تهران و شهرهای رشت و رودبار از جهت قزوین اشاره نمود. بلیط قطار رجا در جهت های منتهی به رشت و گرگان قابل خریداری می باشد.

چه قطارهایی به شمال می فرایند؟

برای سفر با قطار به شمال دو جهت وجود دارد. اولین جهت در استان های مازندران و گلستان است که از طریق آن گرگان به بندر ترکمن و سپس ساری، قائمشهر و پل سفید می رسد و از آنجا به سمت گرمسار و سپس تهران حرکت می نماید. این خط مستقیم هیچ اتصالی به سایر خطوط راه اهن ندارد و مسافران در صورت تمایل برای بازگشت با قطار، مجددا همین جهت را باید طی نمایند.

اما جهت بعدی، جهت تازه به سمت رشت است. در این جهت، قطار شمال از تهران به سمت قزوین حرکت می نماید و از آنجا به سمت رشت می رود. برنامه توسعه این خط ریلی تا بندرانزلی است که در مراحل پایانی ساخت قرار گرفته است و به زودی به بهره برداری می رسد. این جهت هم یک جهت مستقیم است و صرفا از طریق قزوین به خطوط ریلی کشور اتصال دارد.

امکانات و خدمات قطار شمال چیست؟

در جهت تهران به ساری، قطارهای رجا مسافران را انتقال می دهند. از جمله قطار های مورد استفاده در این جهت می توان به قطار 3 ستاره اتوبوسی، 2 ستاره شش تخته نسیم، 3 ستاره چهار تخته البرز، 3 ستاره شش تخته پارسی و... هستند.

در جهت منتهی به رشت هم دو شرکت رجا و فدک مسئولیت جابه جایی مسافران را بر عهده دارند. بلیط قطار شمال به مقصد رشت هم قطار 4 ستاره 4 تخته سپهر، 4 ستاره اتوبوسی صبا، 5 ستاره زندگی، 4 ستاره 4 تخته نوین، 4 ستاره سیمرغ، 5 ستاره سلامت فدک و... هم به حمل مسافران می پردازند.

قطار تهران به شمال چند ساعت در راه است؟

فاصله شهر تهران تا ساری در حدود 400 کیلومتر است. طی کردن این فاصله با قطار 7 ساعتی به طول می انجامد. باید توجه اشته باشید که قطارها برای این جهت، معمولا در ساعات اولیه صبح حرکت می نمایند و حداقل دو قطار برای هر روز وجود دارد.

قطار گردشگری شمال چیست؟

اگر تا الان از طریق ای مثل قطار، به شکل وسیله نقلیه برای رسیدن از مبدا به مقصد نگاه می کردید، احتمالا با قطار گردشگری آشنا نبوده اید. قطار های گردشگری و به ویژه قطار گردشگری شمال، قطاری است برای لذت بردن از جهت.

قطار گردشگری سوادکوه، تهران شیرگاه و تهران پل سفید سه جهت قطار گردشگری شمال هستند که بلیط های آن از طریق شرکت رجا عرضه می گردد. فعلا قطار های گردشکری در سه جهت در کشور خدمت رسانی می نمایند که مبدا تمام آنها شهر تهران است.

توجه داشته باشید که قطار های گردشگری با قطار هایی که مخصوص حمل و نقل مسافر بین مبدا و مقصد هستند، متفاوت هستند. برای خرید بلیط قطار گردشگری شمال باید به شرکت رجا یا آژانس های برگزار نماینده تور گردشگری مراجعه کند.

منبع: راسخون

به "سفر با قطار به شمال از کدام مسیرهای امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با قطار به شمال از کدام مسیرهای امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید