فواید و کاربردهای روغن درخت چای

به گزارش وبلاگ تور کیش، روغن درخت چای فواید و کاربردهای زیادی دارد. در این مقاله به بحث در این باره خواهیم پرداخت.

فواید و کاربردهای روغن درخت چای

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

روغن درخت چای فواید و کاربردهای زیادی دارد. در این مقاله به بحث در این باره خواهیم پرداخت.

روغن درخت چای روغنی بسیار مفید و مؤثر است که کاربردهای زیادی دارد. روغن درخت چای بومی استرالیا است ولی، امروزه در منطقه ها مختلف جهان کشت می شود. تحقیقات نشان می دهند که گیاهان متعلق به این خانواده آروماتیک هستند. روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچی ، ضد ویروسی ، آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده است. روغن درخت چای از تقطیر بخار برگ های گیاه درخت چای به دست می آید.

فواید و کاربردهای روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواصی است که می تواند به احساس سر زندگی هنگام صبح کمک می کند. چگونه؟ ساده است، چند قطره روغن درخت چای را به آب اضافه کنید و برای دهان شویه از آن استفاده کنید.

روغن درخت چای خواص مفیدی برای پوست دارد. صابون روغن درخت چای را می توان به آسانی از بازار تهیه کرد. این صابون خاصیت نرم کننده دارد و به پاک کردن چرک و آلودگی از روی پوست کمک می کند. صابون روغن درخت چای پوست را نرم می کند و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد.

این روغن همچنین برای موها هم مفید است. از شامپوی روغن درخت چای می توان برای درمان شوره سر و مسائل دیگر مو استفاده کرد. شما می توانید از شامپوهای حاوی روغن درخت چای استفاده کنید یا به شامپوی خود روغن درخت چای اضافه کنید.

شما می توانید از روغن درخت چای برای درمان مسائل پوستی خود هم استفاده کنید. از روغن درخت چای معمولاً برای درمان آکنه استفاده می شود. روغن درخت چای در بیشتر محصولات ضد آکنه به کار برده می شود. استفاده مستقیم حتی یک قطره روغن درخت چای به از بین بردن آکنه کمک می کند. از روغن درخت چای در لوسیون های مرطوب کننده هم استفاده می شود.

از روغن درخت چای برای درمان عفونت های قارچی و مسائل دندانی هم استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهند که استفاده دائم از محصولات دندانی حاوی روغن درخت چای به همراه محصولات تغذیه ای برای درمان بیماری های دندانی مؤثر است. با این کار می توان از مصرف آنتی بیوتیک ها اجتناب کرد.

اگر می خواهید در برابر نیش حشرات از خود محافظت کنید، می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید. با استفاده از روغن درخت چای می توان درد و خارش را تسکین داد.

روغن درخت چای همچنین دارای خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال است. از روغن درخت چای برای درمان بریدگی ، سوختگی و جراحت استفاده می شود.

روغن درخت چای برای آروماتراپی بسیار مفید است. شما می توانید چند قطره روغن درخت چای را با 30 میلی لیتر روغن پایه مخلوط کنید و سپس، بدن خود را با آن ماساژ دهید. این کار به کاهش درد روماتیسم کمک می کند.

منبع: راسخون

به "فواید و کاربردهای روغن درخت چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و کاربردهای روغن درخت چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید