قطع روشنایی معابر اراک ریشه یابی گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در چند روز اخیر گزارشات متعددی از قطع روشنایی معابر ارائه شده است. برطرف این مشکل نیازمند ریشه یابی است و نباید امنیت منازل و اماکن شهری در نتیجه این خاموشی ها با خطری روبرو گردد.

قطع روشنایی معابر اراک ریشه یابی گردد

فرزاد مخلص الائمه روز یکشنبه 7 فروردین ماه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی گفت: تاکید می گردد که در ایام نوروز شاهد هیچگونه قطع روشنایی در نباشیم.

وی اضافه نمود: اندازه بازدید از موزه، های استان چشمگیر نبوده و ضروری است در مسیرهای برون شهری و درون شهری بلیط ها به صورت نیم بها در اختیار مسافران قرار گیرد تا آنها به گردشگری در استان مرکزی متمایل شوند.

مخلص الائمه اظهار داشت: ضروری است که شئونات ماه مبارک رمضان رعایت گردد و با نصب بنرهای مرتبط مردم و دستگاه های مختلف به استقبال ماه مبارک رمضان بروند. بعلاوه با توجه به اینکه اندازه مصرف قند و شکر در این ماه افزایش می یابد، ضروری است قند و شکر مورد احتیاج استان تامین و انبار گردد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی نیز در این جلسه عنوان نمود: تعداد کل اقامت کنندگان مسافران نوروزی از تاریخ 26 اسفندماه الی 6 فروردین ماه در استان مرکزی حدود 42 هزار 747 نفر بوده است. گفتنی است که تعداد 143 بازدید نظارتی نیز 0از تاسیسات گردشگری انجام شده است.

حسن حسینی اضافه نمود تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری استان مرکزی تا به امروز 473هزار و 193 نفر بوده است، بعلاوه سه هزار و 707 نفر از موزه های موجود در استان بازدید نموده اند.

وی با اشاره به اتمام ظرفیت تمام هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی استان مرکزی اعلام کرد: در شهرستان های محلات و دلیجان اقامت مسافرین به مرحله اضطرار رسیده و در راستای بهبود این شرایط از مدارس نیز استفاده شد.

شهردار اداک نی در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به 1500 نفر در تعطیلات عید نوروز در مدیریت پسماند و بهبود سیمای شهری فعالیت نموده اند. بطور کلی نظافت شهر، رنگ امیزی معابر، کاشت گل های زینتی، نوسازی تجهیزات پارک ها، اجرای برنامه های متنوع در دره گردو، برنامه استقبال از مسافرین نوروزی، بازرسی منطقه ها، لکه گیری منطقه ها، امادگی کامل آتش نشانی، یاری به راهیان نور و نصب المان های تازه از جمله فعالیت های شهرداری اراک بوده است.

علیرضا کریمی توضیح داد: 5 بوستان نیز برای مسافرین نوروزی بازسازی و اماده سازی شد. یکی از معضلات اخیر در شهر اراک خاموشی نورخیابان ها و معابر بوده است، متاسفانه شهر اراک از مازوت نیروگاه بهره مند می گردد، اما از برق و نور آن بهره مورد احتیاج را ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: ارائه خدمات به مسافرین راهیان نور و ارائه بسته های فرهنگی به آنها، اجرای دو نمایش طنز صحنه ای در شهرستان ها، اجرای مسابقات شاد و مفرح، برگزاری نمایشگاه های میدانی و صحنه ای، اجرای برنامه های متعدد به وسیله کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در تعطیلات نوروزی بوده است.

سینا دلشادی ضمن اشاره به روز هنرهای نمایشی و تاکید بر استفاده از ظرفیت های بالای هنرمندان نمایش استان افزود: استان مرکزی در عرصه نمایش دارای ظرفیت بسیار بالایی است که اگر مورد حمایت واقع گردد می تواند در تمامی عرصه های تعزیه، تئاتر، شبیه خوانی پیروز عمل نموده و افتخارات بسیاری را برای استان کسب کند. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر شعار قرن تازه قرن امید به اجرای برنامه های شورانگیز و نشاط افزا پرداخت و در اجرای این موارد گروه ها و منطقه ها محروم مدنظر قرار گرفتند.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست اعلام کرد: بطورکلی تعداد ماموریت های اورژانسی بیمارستان های سطح استان به 11هزار و 91 می رسد که

از این تعداد 400 ماموریت به علت تصادفات انجام شده است. تعداد اعزام شدگان به بیمارستان به علت تصادف 432 نفر بوده است که 17 نفر از انها منجر به فوت شده است.

به گزارش وبلاگ تور کیش در این جلسه فرمانداران شهرستان های استان مرکزی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قطع روشنایی معابر اراک ریشه یابی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع روشنایی معابر اراک ریشه یابی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید