نقش تکنولوژی در آینده هتل ها و سرویس های رزرو آنلاین هتل

به گزارش وبلاگ تور کیش، تکنولوژی، خود را در همه ابعاد زندگی انسان ها جای داده است و امروزه شما به هر موضوعی که نگاه کنید امکان ندارد ردپای تکنولوژی و مدرن شدن را در آن مشاهده نکنید. از جمله بخش هایی که نتوانسته از این موضوع خود را دور نگه دارد می توان به گردشگری اشاره نمود. برای مثال یکی از زیر شاخه های گردشگری که تکنولوژی با ورود به آن توانسته امکانات و شرایط بسیار خوبی را در اختیار گردشگران قرار دهد هتل ها و سرویس های رزرو آنلاین هتل هستند.

نقش تکنولوژی در آینده هتل ها و سرویس های رزرو آنلاین هتل

یکی از مهم ترین اهدافی که تکنولوژی همیشه در پی آن بوده است فراهم کردن شرایطی است که انسان بتواند به راحت ترین و سهل ترین روش های ممکن کارهای خود را به انجام برساند. این دلیل کافی است تا متوجه شوید که چگونه هوشمند سازی سیتسم های مختلف توانسته تا حد زیادی گسترش پیدا کند.

ما نیز از این فرصت استفاده نموده و قصد داریم ابعاد مختلف این موضوع را با شما به اشتراک بگذاریم. شما نیز اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید ادمه این متن را ماطلعه کنید.

برای رزرو آسان و سریع بهترین هتل های ایران و دنیا روی تصویر زیر کلیک کنید:

چند نمونه از تکنولوژی های به کار گرفته شده در هتل ها و سرویس های رزرو آنلاین هتل

در ادامه این متن قصد داریم چند مورد از تکنولوژی هایی که باعث شده هتل داری و سرویس های اجاره اقامتگاه خدمات بهتری را در اختیار گردشگران قرار دهند مطرح کنیم. از جمله این تکنولوژی ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

تشخیص چهره هوشمند

یکی از مثال های شاخص ورود تکنولوژی به صنعت هتل داری و ارائه بهترین خدمات به گردشگران و جهانگرد ها فناوری تشخیص چهره است. این مورد از جمله مواردی است که می تواند به صورت قابل توجهی امنیت را در هتل برقرار کند.

ربات ها

از دیگر مثال هایی که می توان برای حضور تکنولوژی در هتل ها به آن اشاره نمود ربات ها هستند. ربات ها می توانند وظایف مختلفی را در یک هتل ایفا نمایند و این نیز به نوبه خود می تواند برای بعضی گردشگران و مسافران جذاب به نظر برسد و تعداد گردشگرانی که در هتل مذکور اقامت می نمایند را افزایش دهد.

از جمله وظایفی که بر عهده ربات ها گذاشته می گردد می توان به حمل بارهای مسافران و یا خدمات رسانی در هتل اشاره نمود. جالب است بدانید که یک هتل در کشور ژاپن با خدمات خوبی با یاری ربات ها به مسافران خود ارائه می نماید.

برنامه های یا اپلیکیشن های مربوط به مسافران و رزرو آنلاین هتل

امروزه مردم برای انجام کارهای خود اعم از کارهای بانکی و غیره سعی می نمایند برنامه ها و یا اپلکیشن های مرتبط را بر روی گوشی های هوشمند خود نصب نموده و به اموراتشان رسیدگی نمایند.

بعضی هتل ها نیز برای آنکه بتوانند با مشتریان خود به صورت آنلاین در تعامل باشند و امکانات بهتری را به آن ها ارائه دهند اقدام به طراحی بعضی از نرم افزارها و اپلیکیشن ها نموده و گردشگران برای اهداف مختلف مانند رزرو آنلاین هتل، پرداخت آنلاین و یا تورهای مجازی 360 درجه می توانند از این برنامه ها استفاده نمایند.

واقعیت مجازی

از دیگر امکاناتی که تکنولوژی در سر راه هتل داری و ارائه خدمات بهتر قرار داده است می توان به واقعیت مجازی اشاره نمود. هتلداران می توانند از این فرصت و موهبت استفاده نموده و تمام امکانات موجود در هتل را به افرادی که قصد اقامت دارند نشان دهند.

برای نمونه تورهایی که به آنها تورهای 360 درجه گفته می گردد از جمله روش هایی واقعیت مجازی است که مدیران هتل ها می توانند از آن استفاده نموده و کل محوطه هتل را به صورت کامل به مسافران نشان دهند.

فناوری های صرفه جویی در مصرف انرژی

بسیاری از افرادی که در صنعت هتلداری در حال فعالیت هستند به دنبال آنند که بتوانند برنامه های پایداری را برای پایداری محیط زیست و کاهش آلاینده زیستی در هتل به کار گیرند.

یکی از ترفندهایی که می توان برای این مورد به کار گرفت فناوری هایی است که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد. برای مثال هتل ها می توانند با یاری تکنولوژی، با توجه به مقدار نور طبیعی که به اتاق وارد می گردد میزان نور و روشنایی را تنظیم نمایند. با این روش می توان در زمان هایی که فرد در اتاق حضور ندارد به صورت اتوماتیک روشنایی اتاق و میزان دما را کاهش داد.

رزرو آنلاین هتل

از دیگر خدماتی که یک هتل با یاری تکنولوژی می تواند در اختیار مسافران و مهمانان خود قرار دهد، رزرو آنلاین هتل است. سایت های که به گردشگران اجازه می دهد تا به صورت آنلاین اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایند به این گروه یاری می نمایند تا بهترین هتل را برای اقامت انتخاب نموده و آن را در اختیار بگیرند.

این سایت ها خبرهای خوبی برای مسافران هستند، اما رقابت سختی بین آن ها وجود دارد و تنها کسی می تواند برنده این رقابت باشد که خلاقیت و نوآوری بیشتری را ارائه دهد.

آشنایی با خواست و علائق گردشگران

هتل ها به یاری تکنولوژی و با استفاده درست از آن می توانند به خوبی به علائق و سلیقه گردشگران پی برده و به همین دلیل خدماتی ارائه نمایند که افراد از اقامت در هتل بیشترین رضایت را داشته باشند.

اگر متصدیان هتل ها بتوانند مواردی که مشتریان به آن ها علاقه دارند را به درستی شناسایی نمایند در ادامه می توانند تجربه ای منحصر به فرد و بسیار ایده آل برای گردشگران به یادگار بگذارند. این مورد می تواند تاثیر مثبت و بسیار طولانی را بر ذهن و خاطر اقامت نمایندگان در هتل از خود به جای بگذارد.

اتوماسیون خدمات

اتوماسیون خدمات، به مهمانان و اقامت نمایندگان در یک هتل یاری می نماید تا بدون آنکه از اتاق خود خارج شوند در خصوص نیازهایی که دارند تصمیم گیری نموده و آن ها را برآورده نمایند.

از جمله این نیازها می توان به سفارش غذا و یا رزرو آنلاین اشاره نمود. هر چند که مسافران تمایل دارند تا در مواقع لزوم به صورت مستقیم با پرسنل هتل صحبت نمایند، اما هتلداران نیز باید سعی نمایند تا بین فناوری و تعاملات شخصی تعادل خوبی برقرار نمایند.

ورود به اتاق بدون داشتن کلید

به زودی ورود به اتاق ها با یاری کارت ها منسوخ شده و افراد می توانند با یاری برنامه ای که بر روی گوشی هوشمند خود نصب نموده اند و به عنوان یک کلید عمل می نماید وارد اتاق شوند. در آینده نیز ممکن است نرم افزار تشخیص چهره برای باز کردن درب اتاق ها در دسترس مسافران و اقامت نمایندگان در هتل قرار گیرد.

منبع: الی گشت

به "نقش تکنولوژی در آینده هتل ها و سرویس های رزرو آنلاین هتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش تکنولوژی در آینده هتل ها و سرویس های رزرو آنلاین هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید