پاکستان نگران خلاء امنیتی در افغانستان است

به گزارش وبلاگ تور کیش، در میان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، پاکستان نگران ایجاد خلاء امنیتی در کشور همسایه است.

پاکستان نگران خلاء امنیتی در افغانستان است

به نقل از پژواک، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان از گروه های افغان خواست تا از این فرصت تاریخی استفاده نموده و یک توافق نامه سیاسی گسترده داشته باشند.

قریشی در ملاقات با رحمانی، رئیس مجلس ولسی جرگه در اسلام آباد، بر ضرورت صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه به طور کلی تأکید کرد.

در همین حال ، منابع پاکستانی نسبت به دستیابی به موفقیت در دور بعدی مذاکرات داخل افغانستان که از چند روز دیگر شروع می گردد ،چندان خوشبین نیستند. آنها می گویند که ترس از وجود خلأ امنیتی اساساً از بن بست فرآیند صلح ، افزایش خشونت های مرتبط با شبه نظامیان و درگیری مستمر نیروهای آمریکایی نشات گرفته است.

قریشی بعلاوه در ملاقات با رئیس مجلس عوام مجلس افغانستان گفت: راه چاره نظامی برای درگیری افغانستان وجود ندارد و تنها راه چاره، مذاکرات سیاسی است.

وزیر خارجه پاکستان بعلاوه ابراز امیدواری کرد که طرف های افغانستان بتوانند از این فرصت تاریخی استقبال و استفاده نمایند و برای یک سازش سیاسی جامع، گسترده و مناسب به منظور دستیابی به صلح و ثبات بادوام در افغانستان و منطقه همکاری داشته باشند.

شاه محمود قریشی بعلاوه بر اهمیت حفظ شرایط سازنده و عملگرا برای پیشبرد اهداف مشترک تاکید نمود و ادامه داد: این مساله به یک هوشیاری درباره نقش برهم زننده ها چه در داخل و چه در خارج از افغانستان احتیاج دارد.

قریشی ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق روابط دو جانبه بین افغانستان و پاکستان اضافه کرد: روابط قوی بین افغانستان و پاکستان بر اساس امور مشترک و وابستگی هایی که مردم دو کشور دارند، اهمیت زیادی دارد.

وی در جریان این ملاقات با رئیس مجلس عوام مجلس افغانستان بر تعهد کشورش به منظور بازگشت باشکوه و امن مهاجران افغان به کشورشان و بعلاوه حمایت از جانب جامعه بین الملل تاکید نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پاکستان نگران خلاء امنیتی در افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان نگران خلاء امنیتی در افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید