بازار خرده فروشی در منطقه ها مرزی سیستان و بلوچستان احداث می گردد

به گزارش وبلاگ تور کیش، شهرکی در بازدید از بازارچه مرزی کوهک سراوان و بازارچه خرده فروشی که قرار است در این منطقه راه اندازی شودگفت: بر اساس تصمیم ها و سیاست های کشور در سه حوزه قرار است در بخش تجارت کار کنیم.

بازار خرده فروشی در منطقه ها مرزی سیستان و بلوچستان احداث می گردد

وبلاگ تور کیش زاهدان - سرپرست معاون هماهنگی امور مالی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بخش تجارت کلان که از جهت های پایانه انجام می گردد، تجارت میانی بین خرده فروشی ها که در بازارچه ها شکل خواهد گرفت و بازار خرده فروشی هم با نیت معیشت مرزنشینان با توافقی که با پاکستان اجرا شده، قرار است در سه محل کوهک، پیشین و جالق احداث گردد.

شهرکی می گوید: اقدام های لازم را از سمت کشور خودمان آغاز کردیم، امیدوارم بتوانیم فرایند را همزمان پیش ببریم و از آن سو پاکستان بتواند تاسیسات لازم را ایجاد کند تا ظرف ماه های آینده بازار خرده فروشی که مرزنشینان بتوانند فارغ از تشریفات اداری پیچیده کار تجارت خرد را انجام دهند و معیشتشان را تامین نمایند، در این بازار ها شکل بگیرد.

به گفته او تحقق این مهم سبب می گردد که بتوانیم رونق مرزنشینی را برای مردم مرزنشین در کنار تجارت کلان و تجارت ناشی از پیله وری و کوله بری که در این مرز ها فعالیتش را آغاز کردیم، ببینیم.

شهرکی گفت: این بستری است که بتوانیم ظرفیت مردم مرز را در مبادلات کالا در مقیاس خرد با کشور همسایه به کار بگیریم.

او با اشاره به حجم مبادلات کالا در 9 ماهه سال جاری در بازارچه کوهک گفت: طی این مدت 123 میلیون دلار کالا به وسیله این بازارچه مبادله شده که رقم قابل توجهی است، اما برای ما رضایت بخش نیست و باید این اندازه را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استاندار گفت:در بازدید های اجرا شده توسعه زیرساخت های منطقه، امکانات خدماتی و اجرایی آنالیز شد، برای این که شرایطی فراهم کنیم تا صادرنمایندگان و رانندگانی که حمل کالا دارند، بتوانند از امکانات رفاهی بهتری برخوردار شوند و به خدمات گمرکی، بازرسی و مرزبانی همانطور که تا به امروز یاری کردند، سرعت دهیم و بتوانیم کمترین توقف را داشته باشیم.

ع

وبلاگ تور کیش سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازار خرده فروشی در منطقه ها مرزی سیستان و بلوچستان احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار خرده فروشی در منطقه ها مرزی سیستان و بلوچستان احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید