تکمیل پردیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیازمند 63 میلیارد تومان است

به گزارش وبلاگ تور کیش، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به 63 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

تکمیل پردیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیازمند 63 میلیارد تومان است

ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی گفت: فاز نخست پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به وسعت 10 هکتار در جوار دانشگاه بیرجند در دست اجراست که ساختمان اصلی این مجموعه از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی عنوان نمود: با توجه به اینکه تامین زیرساخت های این مجموعه برعهده استان است، درخواست داریم که از محل اعتبارات استانی به مجموعه ما یاری گردد تا روند اجرای زیرساخت های پردیس پارک شتاب بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اعلام کرد: در سه مرحله مقدماتی، رشد و رشد یافتگی در خدمت واحد های فناور در پارک علم و فناوری هستیم.

ناصری با اشاره به خدمات ارائه شده به واحد های فناور استان، گفت: بهره برداری از فضای استقرار، بهره مندی از تسهیلات مالی، خدمات مشاوره ای، بهره مندی از خدمات آزمایشگاهی، حمایت مادی و معنوی در اخذ مجوز ها و تاییدیه های محصول و معافیت های مالیاتی از جمله خدمات ارائه شده به واحد های فناور است.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که حمایت لازم را از واحد های فناور داشته باشند و در حال حاضر 184 شرکت فناور و 45 شرکت دانش بنیان در استان فعالیت دارند.

ناصری با بیان اینکه ما توان افزایش شرکت های فناور را داریم و از طرفی هم توان حمایت های لازم را خواهیم داشت، اعلام کرد:، اما در زمینه زیرساخت ها در پردیس تازه مشکلاتی داریم و نیازمند حمایت استان هستیم.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: باید با پیگیری ها و رایزنی از مرکز کشور، سهم استان را از محل اعتبارات ملی افزایش دهیم و تنها به جذب اعتبارات استانی اکتفا نکنیم.

وی با ذکر این نکته که 80 درصد اعتبارات کشور به صورت ملی و تنها 20 درصد به صورت استانی توزیع می گردد، از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست علاوه بر اینکه برای جذب اعتبارات بیشتر استانی چانه زنی می نمایند، با توجه به حجم بالای اعتبارات ملی کوشش خود را برای جذب حداکثری آن بکار گیرند.

استاندار با اشاره به پایین بودن رتبه های رشد مالی استان ، گفت: خراسان جنوبی از حیث شاخص های توسعه ای خیلی عقب است لذا باید با جذب اعتبارات ملی، تمام کوشش خود را برای ارتقاء این شاخص ها بکار گیریم.

قناعت اعلام کرد: معادن و ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف استان داریم اما به علت خام فروشی نمی توانیم از این محل ارزش افزوده چند برابری را کسب کنیم.

وی ممانعت از خام فروشی ماده های معدنی آهن و بنتونیت به مدت سه سال در راستای جلوگیری از خام فروشی را تصمیمی درست و منطقی برشمرد و گفت: می توان با فرآوری و افزایش ارزش افزوده مواد معدنی، زمینه رشد و شکوفایی مالی استان را فراهم کنیم.

وبلاگ تور کیش خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکمیل پردیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیازمند 63 میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پردیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیازمند 63 میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید